Free image

 

Hellow reader, you are reading this content because you need copyright free image or graphics may be for your blog or website. Today I will share with the name of the website from where you can collect huge quantity of free image and graphics. Moreover you can make your graphical works here. I am using this site for long time and still I am very happy with this. So, you are also interested, right?

Ok guys, I will not keep you more waiting. It is www.canva.com. Please go through this link and enjoy all free content. Hope it will help you a lot. And please don’t forget to give me a thanks just commenting and sharing this to social media. For SEO friendly image and graphics there is no other competitor site.

Well, still I can discuss about something which can be helpful to you also. Keep reading guys.

Why you need copyright free image and other stuff

Firstly it is not ethical to use other people’s image or graphics; it is his/her own property. Secondly it can have copyright and if they claim against you, may be you will be penalized. Or if google take action your website can be banned from google index. Think what will happen if google do that. So, please do not copy other website image or picture or any other graphic when you have full option to have free image here. No need to download, just visit and work online.

What else you can do with canva

Canva is a full resource of image and graphics. You have other option also like graphic design, video making even for your social media share and office report making also. I will discuss few of them only here for you.

Create design Posters Infographics
Trending templates Presentations Twitter Posts
Logos Animated social media Photo Collages
Facebook cover photos Youtube Intros Fashion Logos
Youtube thumbnails Linkedin Banners Brochures
Facebook posts Facebook ads Food/Drink Logos
Youtube channel arts Gaming Logos Websites
Videos Resumes Certificates
Blog Banners Flyers T-Shirts
Instagram posts Cards Instragram Ads
Youtube icons Your Stories Menus of Restaurants
Pinterst pins Art/Design Mind Maps
Business Cards Instagram stories Desktop wallpapers

What you think? Anything more you want? Yes you are right. Nothing more required for you. Everything is here for you in a same website. May be you want to subscribe now, right? Here is the link of different attractive package for you. Grab it and start using it. Thanks a lot for reading my content.

বাংলা ভার্সন

প্রিয় পাঠক, আপনি এই ব্লগটি পড়ছেন মানেই বলতে হবে কপিরাইট ফ্রি ইমেজ আপনার দরকার। আজ আমি আপনাদের এমন এক সাইটের ঠিকানা দিব যেখান থেকে আপনি আপনার প্রয়োজন মত ছবি নিতে পারবেন একদম ফ্রিতে এবং তার কোন কপিরাইট করা নেই। আশা করি ফ্রি ছবিগুলো দিয়েই আপনার কাজ চলে যাবে। আর যদি এরচেয়ে বেশি লাগে তাহলে আপনি অবশ্যই প্রো ভার্সন এ সাবস্ক্রাইব করে নিতে পারবেন। হ্যা, আমি বলছি ক্যানভার কথা।

আপনি যদি কোন ব্লগ কিংবা ওয়েবসাইট চালান তাহলে অবশ্যই কপিরাইট ফ্রি ইমেজ বা গ্রাফিক লাগে আর এজন্য ক্যানভার কোন বিকল্প নেই।সঠিকভাবে এসইও করার জন্য কপিরাইট ফ্রি ইমেজ বা গ্রাফিক আপনার লাগবেই। কোন ডাউনলোডের দরকার নেই। কাজ করুন অনলাইনে।

আসুন জেনে নেই ক্যানভা থেকে আপনি আর কি কি পেতে পারেন?

ক্যানভাতে খুব সহজেই যে কাজগুলো করা যায় তার কিছু নিচে দেয়া হল-

যেকোন ডিজাইন তৈরি করা ভিডিও তৈরি করা টিশার্ট তৈরি করা
লোগো তৈরি করা ব্লগ ব্যানার তৈরি করা ব্রোশিয়ার তৈরি করা
ফেসবুক/টুইটার/ইন্সট্রাগ্রাম কাভার ফটো  ওয়েবসাইট তৈরি করা ইনফোগ্রাফিক তৈরি করা
ইউটিউব থাম্বনেইল তৈরি করা বিভিন্ন প্রকার কার্ড তৈরি সিভি বা রিজিউম তৈরি করা
ফেসবুক/টুইটার/ইন্সট্রাগ্রাম এ্যাড তৈরি করা রেস্টুরেন্টের মেনু তৈরি করা কম্পিউটার ওয়াল পেপার তৈরি
ফটো কোলাজ তৈরি করা প্রেজেন্টেশন তৈরি করা সার্টিফিকেট তৈরি করা

তাহলে আর দেরি কেন? এখনই শুরু করুন আপনার গ্রাফিক ডিজাইন কিংবা ইমেজ তৈরির কাজ। ফ্রি ইমেজ দিয়ে আপনার প্রয়োজন না মিটলে ক্যানভা প্রো তে সাবস্ক্রাইব করে নিন। অল্প সময়ের জন্য লাগলে মাসিক ভিত্তিতে কিংবা লম্বা সময়ের জন্য লাগলে বাৎসরিক ভিত্তিতে সাবস্ক্রাইব করে নিন। ধন্যবাদ সবাইকে।

Previous articleবাল্যবিবাহ- স্বয়ং মার্কিন যুক্তরাষ্ট্রেও হচ্ছে বাল্যবিবাহ
Next articleকীওয়ার্ড রিসার্চ- এসইও কি এবং এসইও নিয়ে বেসিক ধারনা পর্ব ০৫
যে ব্যর্থ সে অজুহাত দেখায়, যে সফল সে গল্প শোনায়। আমি অজুহাত নয় গল্প শোনাতে ভালবাসি। আসুন কিছু গল্প শুনি, নিজের গল্প অন্যকে শুনাই।